Sorliga låtar

Hejhej!

Varje gång jag lyssnar på någon sådana där låt som handlar om att någon har dött så blir jag jätteledsen. Oftast så brukar några vänner till den som dött göra en låt till personen som avlidit och då är de mest tonåringar. Det är så sorligt att människor omkring 14-15 dör när det har hela livet framför sig och min pappa dog ju när han hade hälften av livet kvar, han blev 41 år.

Det är så hemskt att människor i min egen ålder tar självmord - hoppar framför tåg, hänger sig för att de helt enkelt inte mår bra. Jag börjar alltid gråta när jag lyssnar på sån musik men samtidigt är de väldigt fina och betydelsefulla..

Alexander visade mig en video om en kille som hette Anton och var 15 år och dog 2007 av att ha hoppat framför tåget i Ängelholm. Det var några av hans vänner som gjorde en låt som ett minne av honom, bland annat Walle. Tycker det faktiskt är rätt fin. Jag började ju såklart gråta när jag lyssnade på den första gången.



Det var också en tjej som hette Malin Karlsson som dog förra året när hon var full och halka på perrongen och så blev hon påkörd av ett tåg.. Jag började gråta också av den, otroligt sorliga men fina samtidigt.

 

Vila i frid Anton och Malin <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0