Killkompisar och andra funderingar om kompisar

Jag tror jag alltid haft två bra killkompisar i mitt liv.

Först så vare väl kanske bara Johannes Lundkvist då men han var den enda killen jag kände då. :) Men sen när jag började på dagiset "Filuren" så var jag bra kompis med Fredrik Sätherberg och Johan Söderström. Därefter så blev jag bra kompis med Andreas och Rickard Westerlind när jag börja sexårs. (Eller ja, Tove var typ ihop med Rickard och jag med Andreas.. hihi, twinpower!) Sedan så blev det nog Tobias och Jens, mina grannar. Vi lekte alltid varje sommar tillsammans när vi var yngre. :) Efter det blev det väl Hampus Engblad och Linus Olsson tror jag? Därefter så blev det nog Erik Wissing och Tobias Remibertsson och nu är det Axel Jonsson och Marcus Estensson. :)

Jag har typ alltid haft två riktigt bra killkompisar i mitt liv (Eller ja, just nu en killkompis och en pojkvän men ändå). Jag trivs väldigt bra med killar typ, kommer lättare överens med dem liksom. Johannes har jag haft som bra killkompis i hela mitt liv då och det är jag tacksam för. Han är en jättefin och bra kompis verkligen! Vi kan typ prata om allt möjligt tillsammans. (y)

Jag har också två riktigt fina tjejbästisar som heter Sarah Borggren och Ronja Johnson-Wiesner. Det är skönt att ha dem två eftersom jag verkligen tycker det är viktigt med "girly-talk". Tjejer ser oftast saker och ting annorlunda än vad killar gör. Vi brukar oftast liksom analyserar saker mer tillsammans än vad killar gör. Men killar är oftast lättare att handskas med än vad tjejer är kan jag tycka. Det är liksom lättare att såra en tjej än att såra en kille om ni förstår vad jag menar?

Men jag tycker det iaf är superviktigt att verkligen ha bra kompisar från båda könen. Det är intressant på sitt sätt liksom, att veta hur både killar och tjejer tänker i olika situationer. Jag brukar faktiskt ibland ställa en fråga till en tjejkompis som jag sedan ställer till en killkompis bara för att jämföra om de tycker olika eller lika. Jag tycker faktiskt sådant är ganska intressant!

Men, men det är vad jag tycker.. Nu ska jag sluta filosifera (eller vad jag nu gör) Ni får ha det bäst alla! Hha, fint att bara sluta sådär tvärt men jag är sjuuukt trött. SÅ PUSSHEY!!!!1



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0