lite tankar om saker ni reda vet

Hellu..

Jag är rätt nannig just nu.. Tankar glider iväg åt alla möjliga håll och jag får inte riktigt kontroll över dem. Ibland så känner man sig bäst på hela jorden och ingen kan stoppa en men bara en kort stund senare vill man bara sjunka ihop och försvinna ur denna värld. Ja, jag vet.. Det kallas hormoner. Men jag är så sjuk less på det här nu! Hela tiden upp och ner! Glad, ledsen, sur, irriterad, lycklig, arg, trött, speedad, flummig, fundersam.. m.m.

Asså vem har inte hört någon säga "Det var lättare när man var liten!" Förr så sa man jämt emot "Vadå lättare när man var liten? Han förstörde ju mitt sandslott! Fatta hur viktigt det var eller?!" (okej, kanske inte exakt så men ni fattar) Men så kan jag ju inte säga att det är längre.. Nu är det andra, större problem som härjar och kan ni tänka er? Detta är inte slutet! Det kommer bara bli mer och värre saker. Men det som har förändrats är att nu är det ju inte alls samma glädje att kanske springa iväg och bygga ett sandslott? Nu är det mer glädje att lyckas med ett prov, få den där killen man vill ha, en härlig kväll med tjejgänget m.m.. Men som äldre så sätter man även mer värde på detaljer och saker i vardagen som kan pigga upp. Visst blir du glad om din kille viskar i ditt öra: "Jag älskar dig" eller kanske om din lärare säger att du fick ett jättebra betyg på det senaste provet eller att ditt kompisgäng bestämmer sig för att ni ska hitta på något galet kul till helgen. Det piggar upp och gör en glad och lycklig!

Okej.. jag vet att ni typ vet allt det här men tankarna bara går just nu.. vet inte vad jag vill få ut med det här inlägget. Bara en massa onödigt struntbabbel mene vafan det e min blogg? ;) Aja, enjoya inlägget vetja så återkommer ja ngn vacker dag för nu ska den här tjejen sussa in i drömmarnas värld och vakna upp till en härligt strålande morgon med nya utmaningar och äventyr ...i skolan. vet , visst låter det frestande? aja om man gör det tråkigt så blir det tråkigt . ojfan ja fortsatte snacka förlåt! godnattie alla, sov så sjukt gott nu! ;) Dream about me everybody!

här vill ja va just nu.. och stanna där föralltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0